30 Nisan 2014

ÇIĞIRTMALIK KURU PATLICANIN BAŞINA GELENLER



Selam ederim dostlar;

Geçtiğimiz yaz, tatilin son iki haftasını İzmir'de annemlerde geçirmiştik. Hem bizim için uzun ve bol gezmeden yorulan bedenimizi dinlendirme fırsatı oldu, hem de annemlerle doyasıya vakit geçirmiş olduk. Ben de bu iki haftada kışlık konservelerimi, salçamı, reçellerimi, kurularımı vs hazırladım. Annemin bahçesini ve balkonunu kendime tahsis ettim anlayacağınız :)) Sonra da hepsini arabaya yükledik ve evimize döndük...

Çandarlı pazarından dolma yapmak için kurutmalık patlıcan alırken, satıcı Bergamalı teyze " Biraz da çığırtmalık kurut a kızım. " diye akıl verdi bana. Ben de ona uydum ve bu sene iki üç dizi de çığırtmalık patlıcan kuruttum. Gayet de güzel oldu, kışın severek yedik.

Geçenlerde buzdolabında ve kilerde bir temizlik çalışması yaptım ve elime son kalmış bir dizi çığırtmalık geçti...Kızartma ile uğraşmak zor geldi ben de etli pişirdim ve harika oldu. Patlıcanlar uzun kuruduğu için daha yoğun bir lezzet....

Malzemeler:

500 gr kuru çığırtmalık patlıcan (Küp şeklinde doğrayıp da kurutabilirsiniz)
1 adet kuru soğan
200 gr parça et
5-6 diş sarımsak
2 adet domates (Ben yazdan yaptığım konserveyi ve biraz da ev salçası kullanıyorum.)
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay bardağı zeytinyağı

Yapılışı:

Kuru patlıcanları kaynar suya atın ve 3 dakika sonra ocağın altını ve tencerenin kapağını kapatın. Bu arada eti, kuru soğan ve sarımsağı etler yumuşayana kadar kavurun. Salçasını da ekleyin. Patlıcanları süzerek alın. Ben soğuk sudan geçirmiyorum, o güneşte kurumuş kokusu kalsın istiyorum. Üzerine kaynamış su ilave ederek tuz, karabiberini ayarlayın. Kapağı kapalı olarak 20 dk pişirin.


Afiyetle yiyin gari...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder