07 Mayıs 2013

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN CEVİZLİ BAKLAVA



Selamlar sevgili dostlar;

Hiç fazla kilosu olmayan kadın var mıdır şu yalan dünya'da? Sahi size sorarken şimdi aklıma geldi. Havva anamız da fazla kilolarından muzdaripmiydi? Zira günümüzde en kilolusundan en zayıfına tüm kadınlar illa ki... 

Bendekiler doğumdu falandı filandı derken bir kaç kilodan bir kaç on kiloya dayandı en sonunda. 

Malum önümüz yaz, kazakların bol eşofmanların altında rahat rahat yayılan göbüş möbüş tişörtlerin, açık renk kıyafetlerin altından pek de kamufle olamayacak bir halde :))

Niyet ettim, niyetliyim şu fazlalıklardan kurtulmaya bir daha da tövbe billah almamaya...

Bu alttaki de son tatlım olsun aldığım karar öncesi. Kendi elimle yaptım, glikoz şurubu murubu yok diye de gönül rahatlığıyla yedim...

Eğer siz de niyetliyseniz perhiz yapmaya, başlamadan hazır baklava yufkasıyla bir cevizli baklava yapın da öyle başlayın derim ben. 

Şööööyle bol kaymaklı aman aman. Ya da dur dur antep fıstıklı, dondurmalı sonra mesela... Aman neyse kendimi kaybetmeden sizi tarifle baş başa bırakayım...

Selamlar, sevgiler efendim...

Ben 500 grlık 25 yapraklık bir hazır baklava yufkası kullandım. Ambalaj üzerindeki tarifi biraz ölçüleri değiştirerek uyguladım.

Malzemeler:

Hazır baklava yufkası (500 gr) (25 yaprak)
250 gr tereyağı (ben evde kendi yaptığım tereyağını kullandım. )
4 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
1 çay kaşığı limon suyu
150 gr iç malzeme, ben iri çekilmiş ceviz kullandım.

Yapılışı:

Şerbetin Hazırlanması

3 su bardağı su ve 4 su bardağı toz şekeri bir tencerede kaynatın. Köpürerek kaynamaya başlayınca limon suyunu da ilave edip, 15 dk kadar daha kaynamaya bırakın. Şerbet kepçeden uzayarak dökülüyorsa kaynamış demektir. Şerbet sıcakken dökülecek bunu unutmayın.

Baklavanın Hazırlanması

Tereyağını eritin. Baklavayı sereceğiniz tepsinin altını ılık yağ ile iyice yağlayın. Her birini birer birer sermek koşuluyla üç adet yufkayı tepsiye dizin. En üst kattaki yufkayı yağlayın. Yeniden 3 kat yufka döşeyin ve yağlayın. Aynı yağlama işlemini her üç katta bir tekrarlayın. 9. katı serince için yarısını güzelce yayın ve yağlayın. Her üç yufkada bir yağlamayı ihmal etmeden 18. katta yine ceviz koyun. Son üç katta her yufkayı yağlayarak en üste son yufka yaprağını koyun. Önce enine dilimleyerek artan ılık yağı üzerine gezdirin. Sonra boyuna dilimleyin. 




Önceden 180 -200 dereceye ısınmış fırında 45 dakika pişiriniz. Pişerken altının ve üstünün aynı derecede pişmesine dikkat ediniz. 



Fırından çıkınca baklava da şerbet de sıcakken, şerbeti tüm tepsiye eşit miktarda yayınız. Şerbeti tepsinin ortasından başlayarak dökün. Bunu ArGe çalışmalarım sırasında hepinizin bildiği, çok meşhur bir baklavacının şefinden öğrenmiştim. Aslında baklavaya dair epey tüyo aldım ancak yufkayı kendim açmayı henüz göze alamıyorum.




Tatlıyı soğumaya bırakıp, sonra da afiyetle yiyiniz. Ben kaymakla servis etmiştim.



Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. aynı kafadayız, çak dostum! :)Şu baklavayı yiyeyim de öyle başlarım diyete kihkihkih

    YanıtlaSil