22 Nisan 2013

GONCA'NIN NAR EKŞİLİ BUĞDAY SALATASI


Selamlar sevgili dostlar...

Epeydir öğünlerde pirinç pilavı yememeye dikkat ediyorum. Hem şu evde oturunca üzerime yapışan fazla kilolardan kurtulmak adına, hem de mümkün olduğunca rafine edilmiş yiyeceklerden kaçınmak için. Artık paketli makarna da almıyor ve makarnamı, şehriyemi evde kendim yapıyor ve ölçülü tüketiyorum. 

Haliyle alternatifler aramaya başlıyor insan bir süre sonra. Her gün her gün de bulgur pilavı yenmiyor ki anacım. Ben de soframı çeşit çeşit salatalar ve bakliyatlarla zenginleştirmeye çalışıyorum. 

Geçen gün alternatifleri tüketince aklıma daha evvel Gonca'da yediğim buğday salatası geldi. Yapması kolay, lezzetli ve besleyici. O nar ekşisi koymamıştı ancak bu ara ben her şeye nar ekşisi kullanıyorum, salataya da koydum :))

Temel malzemeniz 1 su bardağı bir gece önceden ıslatılmış buğday. Onu yumuşayana kadar bir güzel haşlayın. Ondan sonra zevkinize göre çeşitli malzemelerle zenginleştirebilirsiniz. Ben turşu, yeşil biber, domates, dereotu koydum. Bol zeytinyağı ve nar ekşisi kullandım...


Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder