19 Mart 2013

CEVİZLİ SUCUK...



İnsanoğlu doğan her yeni günde neler neler yaşıyor. 

Yenileniyor, tazeleniyor, öğreniyor.

Doğru sandığının, arkasına sığındıklarının yanlış ve yalan olduğunu görüyor. Korktuğu başına geliyor. Yapmam dediğini yapıyor. Başkasında güldüğüne, kendinde ağlıyor; evvelden ağladığına gün geliyor gülüyor. 
Kaybettiklerine üzülüp, kazandıklarını kar sayıyor. Yiyiyor, içiyor, çalıp, söylüyor.

Kin güdüyor, gönülden seviyor. Değer veriyor, hiçe sayıyor.

Kalpler kırıyor, gönüllere taht kuruyor. 

"Bir" iken "hiç" oluyor...

Üç günlük yalan dünya dedikleri bu olsa gerek. 

Üzmeden, üzülmeden; kırmadan, kırılmadan; çokça severek, biraz da sevilerek geçirmek gerek.

Uzun zamandır yazılmayı bekleyen CEVİZLİ SUCUK tarifimin girizgahına daha şenlikli şeyler yazmayı dilerdim; ancak bugün ruh halim bana bunları yazdırıyor.

Şimdi efendim gelelim cevizin nimetlerine... :))

Benim 2 yaşını 3 ay geçmiş miniminnacık bir canparem oğlum var. Her işi birlikte yapıyoruz. Evimizi süpürüyoruz, yemek yapıyoruz, oyunlar oynayıp, resimler boyuyoruz. Her hafta pazartesi günleri o da benimle tıpış tıpış semt pazarına çıkıyor; ve her hafta çerezciden muhakkak bir adet cevizli sucuk aldırıyor :) 
Paketli ürünler konusunda onun deyimiyle "kızgın anne"yim. Yani çikolata, bisküvi, meyve suyu, cips vs gibi hazır her türlü ürünü neredeyse "hiç" tanımıyor. Arada alıyorum tabii; ancak zamanında alışmadığı için çok düşkünlüğü yok. Tek bir hazır ürün zaafı var ki o da cevizli sucuk. Sana bir sürprizim var diyen herkese "bana cebizli sucuk mu aldın?" diye soruyor yavrucuk. :)) 

Ben de acaba bu Cevizli Sucuk denen mereti kendim evde yapabilir miyim diye araştırdım. Gördüm ki aslında çok basit ve zevkliymiş. Sonuç da gayet güzel oldu. Hatta yaptığım zamandan, ben bu yazıyı yazana kadar geçen süreçte tüm stoğumuz tükendi bile :))

Annelere tavsiye ederim...

Öncelikle ihtiyacımız olan malzemeleri yazayım;

MALZEMELER:

1 KG İÇ CEVİZ
1,5 KG ÜZÜM PEKMEZİ
250 GR BUĞDAY NİŞASTASI
100 GR TOZ ŞEKER
3 LİTRE SU
700 GR TAM BUĞDAY UNU
YORGAN İPİ


YAPILIŞI:

KIRDIĞINIZ CEVİZ İÇLERİNİ YARIM YA DA DÖRTTE BİR OLACAK ŞEKİLDE YORGAN İPİNE GEÇİRİN. CEVİZİNİZ TAZE İSE KOLAYLIKLA GEÇİYOR, SERTLEŞMİŞ İSE CEVİZLERİ HAFİF NEMLENDİRİP ÖYLE DİZİN. DİZERKEN MÜMKÜN OLDUĞUNCA ARALARDA BOŞLUK BIRAKMAMAYA ÖZEN GÖSTERİN. BEN DİZERKEN BELİRLİ BİR UZUNLUKTAN SONRA BİR KARIŞ KADAR BOŞLUK BIRAKIP YENİDEN DİZMEYE DEVAM ETTİM. BÖYLECE KURUTURKEN O BOŞLUKTAN ASMAK KOLAYLIK SAĞLADI. 




BU ARADA KALORİFERİMİN ÖNÜNE FOTOĞRAFTAKİ SEYYAR ÇAMAŞIR ASKISINI ASTIM. O ASKI MUTFAKTA O KADAR İŞİME YARIYOR Kİ SORMAYIN. MAKARNALARIMI KURUTURKEN DE ÇOK FAYDASINI GÖRÜYORUM. ALTINA DA İÇİNE STRECH FİLM SERİLMİŞ GENİŞÇE BİR TEPSİ KOYDUM. NE İŞE YARADIĞINI İLERİDE ANLATACAĞIM.




BİR TENCEREYE PEKMEZ ve SUYU DÖKÜN. KARIŞTIRIN. BU SULANMIŞ PEKMEZİN KABACA 1 LİTRESİNİ BAŞKA BİR TENCEREYE ALIN. SULANDIRILMIŞ PEKMEZİ ARADA KARIŞTIRARAK KAYNAMAYA BIRAKIN. AYIRDIĞINIZ KISIMA NİŞASTA ve UNU EKLEYEREK BİR TEL ÇIRPICI İLE TOPAKLANMASINI ENGELLEYECEK ŞEKİLDE İYİCE ÇIRPIN. BU NİŞASTALI UNLU KARIŞIMI KAYNAMAKTA OLAN PEKMEZE AĞIR AĞIR ve SÜREKLİ KARIŞTIRARAK EKLEYİN. BİR TAHTA KAŞIKLA DEVAMLI KARIŞTIRARAK KOYULAŞANA KADAR KAYNATIN. KIVAMINI BULUNCA İPE DİZİLMİŞ CEVİZLERİ TENCEREYE BATIRARAK İYİCE HER TARAFINA BULANMASINI SAĞLAYIN. 



SONRA DİKKATLİCE ÇAMAŞIR ASKISINA ASIN. BEN SUCUKLAR HAFİF SOĞUYUNCA TEKRAR BULAMACA BATIRDIM ve DAHA KALIN BİR SUCUK ELDE ETTİM BÖYLECE.


YUKARIDA GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ KALAN PEKMEZLİ BULAMACI ve UFALANMIŞ CEVİZ İÇLERİNİ TEPSİYE STREÇ ÜZERİNE İNCE BİR TABAKA HALİNDE YAYDIM.HEM DE BU TEPSİ OLA Kİ İPE DİZİLİ SUCUKLARDAN AKMA OLURSA DİYE DURDU ORADA. ANCAK BULAMAÇIN KIVAMI YOĞUN OLDUĞU İÇİN AKMA OLMADI. BİR GÜN BURADA BEKLEYEN SUCUKLARIMI DAHA SONRA CAMLI BALKONUMA ALDIM. 5 GÜN KADAR DOĞRUDAN GÜNEŞ ALMADAN AÇIK HAVADA KURUDULAR. SONRA STRECE SARARAK BUZDOLABINDA SAKLADIM...

İŞTE BU KADAR KOLAY

AFİYET OLSUN...

6 yorum:

  1. Eskiden babannem yapardı kulakları çınlasın.ama o nişasta falan koymayı bilmiyordu sanırım çünkü akardı ve incecik olurdu sucuklar:)
    ellerine sağlık,oğlun çok şanslı senin gibi bir anneye sahip olduğu için.

    YanıtlaSil
  2. Oglum bayilir cevizli sucuga.acaba ben balkonda kurutsam olurmu.ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuşlar. Kırk yıl düşünsem evde cevizli sucuk yapmak aklıma gelmez. En kısa zamanda deneyeceğim. Seyyar çamaşırlığımda varken kolay olur. eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. harika gözüküyor ...ama.
    peki bunu bal ile yapacak olsak pekmez yerine direk bal mı kullanacağız. hiç bir sitede bulamadım.ballı sı nasıl yapılıyor 1 kg bal i
    çin.

    YanıtlaSil
  5. harika olmuş acaba bunu 1 kg bal ile yapmak istesek nasıl yapacağız ...

    YanıtlaSil
  6. pekmez ceviz çok güzel teşekkür ederim ellerine sağlık....bende erkek işitme engelliler hem

    YanıtlaSil