01 Şubat 2012

SÖMESTRE TATİLİ DEMEK MOZAİK PASTA DEMEK


Benim annem bir müzik öğretmeni (-idi şimdi emekli bir müzik öğretmeni). Yani çalışan bir anneydi. Tam zamanlı okulda ders veren bir çalışan anne.

Hep çalışan anneler anlatıyor şimdilerde; efendim şöyle zorlanıyoruz, evladımız gözümüzde tütüyor, hem ev, hem iş, hem de çocuk...Oofff dünya başımıza yıkılıyor diye... Bir de çalışan annenin çocuklarına sorun esas zorlukları, anlatsın size bir bir.

Her sabah erkenden ailecek kalkardık hafta içi. Biz üç kardeş okula; annem ve babam işlerine. Şu yaşıma geldim annemden neler neler öğrendim, ne iyilikler gördüm hepsi bir tarafa, evlendiğim günün sabahına kadar kahvaltısız bir gün evden göndermemiştir beni. İşte bir gün soracak olurlarsa bunu bile söylemem yeter annemin fedakarlığını ispatlamaya :)) Neyse, kahvaltımızı güzelce yapardık. Annem sıra ile bizleri okula hazırlar; saçımızı başımızı kurdelelerle donatır, giydirip, kuşatırdı. Sonra kendisi hazırlanır; süslenir de püslenirdi... Evden çıkardık öylece, eh tabii onca koşturmaca arasında yatakları falan örtüp düzeltmek nerede...

Öğleden sonra eve döndüğümüzde ev buzz gibi gelirdi bana, yataklar toplanmamış, sofra ortada... Halbuki evimiz sıcacıktı ama bana annem kapıyı açmayınca öyle gelirdi işte. Okulda kızlar anlatırdı eve gittik annem kek yapmış falan da filan diye... Ben de bunları duyunca öksüz, yetim gibi boynumu bükerdim... Eve gidince ev sıcacık anne koksun, mis gibi yemek koksun isterdim... Ama bizim için büyük nimet sömestre tatiliydi. Annem de tatilde olduğu için çok güzel vakit geçirirdik. Hele bir de kar yağarsa tatil boyunca dördümüz de çocuklaşır sokaklarda kar topu oynardık. Eve dönünce de beraber değişik bir şeyler denerdik mutfakta. İşte o günlerde yaptığımız bir tatlıydı mozaik pasta...

MOZAİK PASTA

Malzemeler:

400 gr bisküvi (petibör, finger ya da yulaflı)
150 ml süt (1,5 su bardağı)
40 gr toz şeker (1 kahve fincanı)
30 gr kakao (2 yemek kaşığı)
100 gr tereyağı
50 gr zeytinyağı (1 kahve fincanı)
limon aroması (evde limon olmadığı için Dr.Oetker'in limon esansını kullandım)
1 avuç iri parçalı ceviz içi

Hazırlanışı:

Bisküvileri iri parçalar halinde kırın. (Bir buzdolabı poşedi içinde merdane ile de ezebilirsiniz.) Süt ve şekeri karıştırıp kısık ateşte karıştırarak pişirin. Bir kaç damla esans döküp altını kapatın.Kakao ve yağ karışımını da ilave ederek tereyağı eriyene kadar ısıtın. Karışımı bisküvilere yedirerek iyice karıştırın. Ceviz parçalarını da ilave edip güzelce harmanlayın. Hamuru bir sterch film üzerine alıp rulo şekli verin. Derin dondurucuda servis edene kadar bekletin... Dilimleyerek ikram edebilirsiniz...

NOT: DR OETKERİN AROMASINI BİR PROFESYONEL GÖZÜYLE BU TİP ÜRÜNLER İÇİN ÇOK BAŞARILI BULUYORUM.


Afiyet olsun...




4 yorum:

  1. bayılırım mozaik pastaya.. elinize sağlık. benim annem de çok yapardı.
    ben de şimdi kızıma yapıyorum.kızım da çok seciyor.

    YanıtlaSil
  2. yaaaa anılar, o günleri unutmak mümkün mü fedakar annecim, ellerine sağlık...

    senin de ellerine sağlık, pasta bitmeden (kar kalkarsa) uğrar bir dilim de ben yerim :)

    YanıtlaSil
  3. eneeee :D bu o pasta, en sevdiğim :D hemen bi şekilde yapmalı ya da yaptırtmalıyım. hatırlattığınız için teşekkürler. :)) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili prenses.Uzun zamandır uğrayamadım.Ellerine sağlık.Çok severim bende.Şimdilerde tarifi değiştirip yapıyorum.Çok kolay ve lezzetli oluyor.
    200g bitter çukolata
    200g ısınmış krema
    İkisini eritip bisküvileri kırıyorsun,sarıp donduruyorsun.İstenirse şeker ilave edilebilir.çok lezzetli oluyor.Denemeni tavsiye ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil